دپارتمان صادرات کالا، امر صادرات محصولات شرکتهای تولید ایران را به صورت مستقیم یا براساس یک قرارداد رسمی درشکورهای هدف تعیین شده ، انجام میدهد و بصورت انحصاری و غیر انحصاری تمام یا بخشی از محصولات را در یازارهای خارجی به فروش میرساند این شرکت در تلاش برای ایجاد روابط طولانی با تولید کنندگان و خریداران و همچنین توسعه بازار های صادراتی می باشد.
1. انجام تحقیقات بازاریابی و شناسایی بازار هدف
تعیین و تشخیص ویژگی های کمی و کیفی محصول
2. تعیین هزینه های بیمه و حمل ونقل و…
3. ارائه مشاوره برای قیمت گذاری کالا و خدمات
4. هماهنگی امور حمل و نقل
5. شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی
6. ایجاد و مدیریت شبکه های توزیع در بازارهای صادراتی